joi, 7 octombrie 2010

CIORBA DE PERISOARE(reteta video)

In aceasta sectiune va voi prezenta cateva retete video realizate in bucataria bunicii mele, o gospodina desavarsita si o bunica de nota 10.


Ciorba de perisoare se afla printre preferatele mele. Si mai ales cum o face bunica mea.
Pentru aceasta reteta a folosit: o legatura de zarzavat(morcov, pastarnac), o telina, 2 ardei grasi, o ceapa, 500 gr carne tocata de porc, 150 gr orez, un ou, sare, piper, vegeta, boia dulce, marar, patrunjel, leustean, condimente pentru carne de porc, 2-3 rosii, zeama de lamaie.
Zarzavaturile, ceapa si ardeii se taie marunt. Intr-o oala se pun toate impreuna cu telina(unii o taie marunt, altii-cum ai fi bunica mea- doar taiata pe jumatate) o cana de apa si o lingura de vegeta. Nu se foloseste ulei deoarece carnea lasa grasime. Se lasa la fiert pana se inmoaie putin.
Intre timp se pregateste carnea pentru perisoare. Se condimenteaza cu sare, piper, vegeta,boia dulce, patrunjel, marar, condimente pentru carne de porc. Se adauga un ou si orezul spalat in prealabil. Se fac perisoarele. Pentru a nu se lipi carnea de palma, se umezeste mana cu apa.
Dupa ce zarzavaturile s-au inmoiat, se adauga apa calda si se lasa sa fiarba. Cand sunt aproape fierte se adauga perisoarele si leusteanul. Dupa parerea mea, ciorba fara leustean este ca si cheful fara vin!
La sfarsit se adauga si rosiile decojite si tocate marunt. Se mai fierbe pentru aprox.5 minute.
Se acreste ciorba cu zeama de lamaie.
Pofta buna daca incercati aceasta reteta.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...