sâmbătă, 8 ianuarie 2011

PRAJITURA CU BRANZA BICOLORA

Am vazut aceasta reteta pe un site culinar si m-am gandit sa o incerc si eu. Am modificat reteta dupa "poftele" mele, adica am facut altfel pandispanul, iar in branza am adaugat frisca si coaja de portocala. Pe langa ingredientele mele am sa scriu si reteta originala.
Prima data se pregateste compozitia de branza.
Ingrediente (varianta mea): 500 gr branza dulce de vaca, o cutie mica de frisca lichida, 4 linguri zahar, 2 oua, 4 linguri faina, coaja rasa de la o portocala mare.
Reteta originala: 500 gr branza de vaca, 200 gr smantana, 300 gr zahar, 200 gr margarina, 4 oua, 150 gr faina, 2 plicuri zahar vanilat, stafide.
Frisca se bate cu mixerul pana se intareste. Se adauga pe rand branza si o lingura de zahar si se mixeaza pana se topeste zaharul. Tot asa se procedeaza pana se termina branza si cele 4 linguri de zahar. Se rade coaja de la o portocala si se amesteca cu branza. La sfarsit se incorporeza cele 2 oua si 4 linguri de faina. Se tine la frigider pana se pregateste pandispanul.

Ingredientele pentru pandispan(varianta mea): 4 oua, 4 linguri apa, 8 linguri zahar, jumatate de plic de praf de copt, 8 linguri faina, o ciocolata amaruie topita, putin lapte.
Reteta originala: 200 gr margarina, 200 gr zahar, 100 ml lapte, 4 oua, 2 linguri cacao, o lingurita praf de copt, 200 gr faina.
Albusurile se bat spuma impreuna cu zaharul si 4 linguri de apa. Se adauga galbenusurile si ciocolata amaruie topita cu putin lapte(sa fie ca si crema de ciocolata Nutela). Faina se amesteca cu praful de copt si se incorporeaza in spuma amestecandu-se incet, cu lingura de jos in sus.
Intr-o tava unsa si tapetata cu hartie de copt se pune jumatate din pandispanul de ciocolata, compozitia de branza si restul de pandispan.
Se coace in cuptorul bine incins aprox 35-40 minute.
Se incearca cu o scobitoare daca este coapta .

Se lasa la racit ca sa se intareasca branza.
Este delicoasa cu aroma de portocale din branza.

2 comentarii:

Adina spunea...

cred ca m-as descurca si eu cu asa ceva.arata foarte apetisant!

MONI spunea...

Mitinita, normal ca te-ai descurca! :)) La ce retete faci tu... asta este floare la ureche.
Nici nu m-am asteptat sa iasa asa de buna. Ma tot gandeam ca branza se va imprastia pentru ca a iesit moale. Dar nu. Ce sa spun, delicioasa. Si mai ales de la combinatia branza-portocala.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...