sâmbătă, 23 octombrie 2010

CLATITE UMPLUTE SI SOS DE MARAR(reteta video)

In aceasta sectiune va voi prezenta cateva retete video realizate in bucataria bunicii mele, o gospodina desavarsita si o bunica de nota 10.



Nu am crezut ca vor fi asa de bune aceste clatite. Iar sosul de marar a fost declicios.
Ingredientele acestei retete sunt:
-pentru clatite: faina, un ou, un varf de cutit de praf de copt, sare, lapte si apa
-pentru umplutura: o ceapa taiata marunt, un ardei rosu taiat cubulete, o conserva de ciuperci tocate marunt, sunca taiata cubulete, porumb la conserva, vegeta, ulei, patrunjel
-pentru sosul de marar: jumatate de legatura de marar, ulei, o lingura faina, 3 linguri smantana, lapte si sare
Prima data s-au pregatit clatitele. Cred ca toata lumea stie sa faca clatite, asa ca nu mai prezentam modul de realizare. Trebuie doar sa precizez ca se fac putin mai groase.
Apoi se pregateste umplutura: in putin ulei se caleste ceapa cu putina vegeta, apoi se adauga ardeiul. Se lasa pana se inmoaie bine. Se adauga ciupercile, dupa vreo 5 minute sunca, iar la sfarsit porumbul si patrunjelul. Nu se adauga nici un strop de apa. Se lasa la racit.
Se umple clatitele si se pun intr-o tava unsa cu ulei. Pe fiecare clatita se pune putina smantana. Se tin la cuptor pentru jumatate de ora.
Intre timp se pregateste sosul de marar: intr-o oala cu putin ulei se pune mararul, apoi o lingura de faina si 3 linguri de smantana. In momentul in care se pune faina si smantana, oala se trage de pe foc pentru a nu se face cocoloase. Dupa ce s-a amestecat bine, se pune inapoi pe foc si se adauga laptele putin cate putin pana ajunge la consistenta dorita. Acest sos nu trebuie sa fie gros. Se condimenteaza cu sare.
Dupa jumatate de ora de tinut la cuptor, peste clatite se adauga sosul de marar si se mai tine la cuptor pentru 5 minute.
Pofta buna!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Vai de mine ce bine arata! cred ca sunt si foarte bune. eu am mancat asa ceva dar umplute cu carne de pui si ciuperci. singurul lucru care nu mi-a placut: au fost cam unse. ale tale nu au iesit unse?

MONI spunea...

Au fost foarte bune. Si eu am crezut ca vor fi unse, dar nu au fost deloc. Intr-adevar s-a folosit ulei la umplutura si apo s-a uns si tava in care au fost clatitele.
Daca le vei face te rog sa-mi spui cum ti-au iesit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...