luni, 7 martie 2011

CEAFA DE PORC CU GUTUI

Cartofi, cartofi si iar cartofi. Trebuie sa mai schimbam. Si cu ce?? Cu gutui!
Ceafa de porc cu gutui la cuptor.
Pasul 1: pregatirea untului aromat. Ingrediente: un pachet de unt, 100 gr cascaval, 3 catei usturoi, busuioc proaspat sau uscat.
Untul se lasa la temperatura camerei. Intre timp se rade cascavalul pe razatoarea mare si se marunteste usturoiul.
Se amesteca untul cu cascavalul, usturoiul si jumatate de lingurita de busuioc.
Feliile de ceafa se sareaza si pipereaza dupa gust, se acopera cu untul aromat si se tin la rece macar o ora. Eu le-am lasat peste noapte.

Pasul 2: se incalzeste foarte bine gratarul si se prajesc feliile de carne pe amandoua partile pana se formeaza crusta de cascaval. Nu intepati carnea cu furculita ca sa nu iasa sucul din carne.
Intre timp se taie gutuiile(eu am folosit 2 gutui) in patru si se curata de miezul tare.
Se pune carnea intr-o tava care va merge la cuptor, se pun gutuile deasupra, putina apa si se dau la cuptor pana se face carnea(circa 45 minute-am avut carne de porc de casa, asa ca adurat ceva mai mult). Gutuiile s-au facut inainte, asa ca le-am scos si le-am tinut la cald.
Lasati gutuile sa se rumeneasca foarte bine.Zaharul din ele, putin caramelizat, da un gust delicios.
Daca v-am facut pofta... incercati! Pofta buna!

2 comentarii:

Claudia spunea...

Am facut gutui la cuptor, dar cu piept de pui la gratar. Vreau sa spun ca m-au incantat gutuile. Nu am mai mancat pana acum. Voi include in meniul meu, macar de 2 ori pe luna, gutui la cuptor. Delicioase! multumesc pentru reteta

MONI spunea...

Ma bucur ca ti-au placut. Merg alaturi de orice fel de carne, bineinteles, in afara de peste.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...