luni, 6 decembrie 2010

PRAJITURA "ALBA NEAGRA"

Pandispan cu ciocolata amaruie si branza dulce de vaca cu cocos.
Delicios!

Pregatirea pandispanului: 4 oua, 8 linguri zahar, 4 linguri apa, jumatate de tabla de ciocolata amaruie, 8 linguri faina, jumatate de plic de praf de copt.
Albusurile de la cele 4 oua se bat spuma. Se adauga pe rand o lingura apa+2 linguri zahar. Se mixeaza bine pana se topeste zaharul. Si tot asa pana se termina cele 8 linguri de zahar si 4 de apa.
Ciocolata amaruie se topeste(eu am folosit cuptorul cu microunde) si se lasa putin la racit. Se adauga impreuna cu galbenusurile peste albus.
Praful de copt se amesteca cu cele 8 linguri de faina si se adauga peste albus. La aceasta etapa nu se mai foloseste mixerul, ci lingura de lemn. Aluatul se amesteca de jos in sus pentru a nu se lasa albusul.
Intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu hartie de copt, se pune compozitia si se coace in cuptorul preincalzit circa 35 minute.



Intre timp se pregateste "partea alba" a prajiturii.
Ingrediente: 200 gr unt, 500 gr branza dulce de vaca scursa bine de zer, 5 linguri de cocos, 4 linguri de zahar, o lingura de zahar pudra cu aroma de vanilie, 2 pliculete de zahar vanilat, 250 ml frisca lichida(o cutie mica).
Untul se mixeaza cu zaharul, zaharul pudra cu gust de vanilie si zaharul vanilat, pana devine spuma. Se adauga branza de vaca si cocosul. Separat se bate frisca, care se adauga peste branza.

Peste blatul racit si insiropat se pune compozitia de branza.
Se orneaza cu ciocolata rasa sau topita.

Tin sa precizez ca a fost bataie pe aceasta prajitura.

3 comentarii:

Alexandra spunea...

Prajitura asta o voi pregati astazi pentru Craciun.
Dar, in loc de cocos voi pune in branza fructe confiate. Ce zici?
Craciun fericit si La multi ani!

MONI spunea...

Si eu tot prajitura asta am facut-o. De data asta am pus deasupra ciocolata amaruie topita,pe toata prajitura, pentru ca asa am primit "indicatii" de la sotul meu.
Cred ca este foarte buna si cu fructe confiate. Vezi, eu nu m-am gandit la asta.
Iti doresc sa savurati prajitura langa bradul de Craciun.
Sarbatori fericite!

Anonim spunea...

Am făcut această prăjitură, este foarte bună. De ce nu mai postați pe blog?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...