joi, 27 ianuarie 2011

SUPA DE MAZARE CU GALUSTE DE FAINA

Voi mai stiti ce sa faceti de mancare? Eu nu! Ma tot gandesc ce se mai poate inventa, dar pana la urma tot la retetele traditionale ajung. Asa ca, am facut supa de mazare cu multa, multa smantana.
Ingrediente: 1/2 kg mazare congelata, un morcov mai mare, o ceapa mare, marar, sare, piper, ulei; pentru galuste-ou, faina (vezi aici).
Ceapa se taie marunt, iar morcovul se da pe razatoarea mare. Se calesc in putin ulei pana se inmoaie ceapa. Atentie sa nu se arda ceapa. Se pune mazarea spalata bine in 2-3 ape si se lasa cu ceapa si morcovul vreo 2-3 minute. Apoi se pune apa calda, cat sa acopere mazarea, sare si piper si se lasa sa fiarba.

Cand mazarea este aproape fiarta, se pregatesc galustele. Se mai adauga apa calda, iar cand incepe sa fiarba se pun galustele cu o lingurita. Se mai lasa la fiert aprox.10 minute. Inainte de stinge focul se pune marar tocat marunt.
Mai adaugati apa in functie de cat de "lunga" vreti sa fie supa.
Noi am savurat-o cu multa smantana.

2 comentarii:

Maria spunea...

Proaspat casatorita, incepatoare in ale bucatariei... ce mai, de abia acum incep sa gatesc. Am facut supa de mazare, dar, sincer, nu imi place cu smantana. dar sotului meu, da. asa ca, voi mai face, dar smantana o voi pune doar in farfurie.
Muersi pentru reteta. Astept altele tot asa de usor de facut.

MONI spunea...

Si eu pun smantana doar in farfurie. Stii cum e, gusturile nu se discuta. Fiecare cum ii place. Eu si ciorba o acresc in farfurie pentru ca sotul meu nu mananca acru. Doar putina zeama de lamaie in oala, restul in farfurie. O sa inveti cu timpul "preferintele" fiecaruia si o sa te adaptezi situatiei.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...