luni, 23 aprilie 2012

RAVIOLI CU BRANZA (reteta video)

Reteta realizata si prezentata de Ioana din Treviso, Italia.
Dupa cum stiti, italienii sunt cunoscuti ca fiind mari consumatori de paste si pizza. Am mancat ravioli facuti in casa. Foarte buni. Asa ca, am batut cu pumnul in masa (!?) si mi s-au facut ravioli.
Ingrediente: 1 kg faina din gris, 9 oua(8 in aluat, unul in compozitia de branza), apa calduta, 700 gr telemea de vaca( marca Vetisor de la Unicarm), 150 gr urda framantata cu verdeturi (de la Unicarm), patrunjel, nucsoara, sare.
Telemeaua se framanta impreuna cu urda, patrunjelul maruntit, putina sare si nucsoara, si un galbenus de ou.
Se pregateste aluatul: faina de gris se framanta cu 8 oua+albusul de la oul folosit la branza, putina sare si apa calduta adaugata treptat pana rezulta un aluat mai tare(ca si la taiteii de casa). Se framanta foarte bine (asa cum se prezinta in filmulet). Aluatul se tine acoperit ca sa nu se usuce.
Se ia cate o bucata din aluat si se intinde cu sucitoarea. Se trece prin masina de taitei(pozitia 1) de 4-5 ori (impaturind aluatul in 2 de fiecare data), apoi pe pozitia 5 o singura data. Pentru a vedea cum se fac ravioli, vizionati filmuletul (cam greu de explicat tehnica). Aluatul care ramane de la fiecare patura se framanta din nou si se fac alte paturi (nimic nu se arunca, totul se "recicleaza")
Dintr-un kg de faina de gris au iesit 172 de ravioli. 30 i-am fiert in apa cu sare timp de 15 minute si i-am mancat cu sos ragu si parmezan. Pe restul i-am pus cate 20 intr-o punga si la congelator. Cand vreti sa mancati ii puneti in apa care fierbe direct congelati.


6 comentarii:

Anonim spunea...

vreau sa incerc sa fac. dar o sa folosesc faina de grau. si alta umplutura. am mancat cu spanac si miau placut.

MONI spunea...

Si cu faina de grau se pot face. Doar am copilarit cu "taste" sau "coltunasi". Si umpluturile pot fi diferite. O parte din acesti ravioli i-am umplut cu dulceata, i-am fiert si i-am dat prin pesmet prajit cu zahar. Au fost foarte buni.

Ioana V. spunea...

felicitari, darga mea! ai facut ceva foarte frumos!De mult timp tot vreau si eu sa fac ravioli de casa

MONI spunea...

Iti spun multumesc in numele surorii mele. Meritul este al ei. Eu am fost doar fotograf.

Anonim spunea...

am facut ravioli cu faina de grau. sunt buni. cu siguranta voi mai face cu diferite umpluturi

MONI spunea...

Ma bucur ca ti-au placut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...