sâmbătă, 5 martie 2011

MANCARE DE DOVLEAC CU MARAR SI SMANTANA

Cer scuze cititorilor mei pentru pauza de aproape o saptamana. Se pare ca raceala nu a vrut sa ma ocoleasca anul acesta.
Dar imi voi lua revansa!
Astazi va propun o reteta cu dovleac.
Ingrediente: ceapa, ulei, dovleac(eu am avut pus in congelator-dat pe razatoarea mare si amestecat cu marar si foarte putin otet), smantana, faina, sare, piper.
Se taie o ceapa cat mai marunt. Se caleste foarte putin in ulei si apoi se adauga apa. Eu incerc sa fac cat mai putine prajeli. Se lasa la fiert pana se inmoaie foarte bine ceapa. Se sareaza si pipereaza.
Dupa ce ceapa s-a inmuiat bine, se pune dovleacul. Daca vreti sa faceti aceasta reteta cand este sezonul dovleacului, radeti pe razatoarea mare, adaugati marar tocat marunt(dupa gust) si putin otet.
Atentie ca dovleacul congelat va lasa apa, asa ca nu se adauga deloc. Se lasa la fiert pana se inmoaie bine de tot. Apoi se adauga vreo 2 linguri de smantana.
Intr-o cana de ceai se amesteca o lingura de faina cu apa(sa fie plina cana) si se adauga peste mancarea de dovleac amestecandu-se energic ca sa nu se faca cocoloase. Nu puneti toata cana ci pe rand dupa cum se ingroasa mancarea. Sa tineti cont ca dupa ce se raceste se mai ingroasa.
Noi am savurat mancarea de dovleac alaturi de aripioare de pui la gratar.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...