joi, 10 martie 2011

POGACELE CU JUMARI DE PORC

Mi s-a facut dor de aceste pogacele. Noroc cu soacra-mea ca a macinat si pus la congelator jumari. Si am scos reteta bunicii de la naftalina...
Ingrediente: 500 gr faina, 250 ml lapte, un cub drojdie, 2 oua, 60 gr untura de porc sau margarina, piper si sare dupa gust, 200 gr jumari macinate.
Incepem cu pregatirea aluatului. Drojdia maruntita se pune la dospit in laptele caldut.
Faina se framanta cu untura, se adauga ouale si drojdia dospita si putina sare.
Jumarile macinate se condimenteaza cu sare si piper. Eu le-am gustat ca sa vad daca sunt destul de sarate. Nu va zgarciti cu sarea pentru ca, atunci cand se vor amesteca cu aluatul, aceste va primi gustul de la jumari.

Pasul 1: se intinde aluatul intr-o foaie putin mai grosuta. Pe jumatate se pun jumari si se acopera cu cealalta jumatate. Se apasa putin cu palma, dar nu foarte tare.
Mai departe: pe jumate se pun restul de jumari si se acopera cu cealalta jumatate.
V-am bagat in ceata???
Se lasa jumatate de ora sa se "odihneasca".

Pasul 2: se intinde aluatul tot intr-o foaie mai grosuta. Se pliaza pe jumatate, si acum atentie: daca la primul pas ati impaturit de la dreapta la stanga, acum se face de la stanga la dreapta.
Se lasa jumatate de ora.

Pasul 3: se procedeaza ca la pasul 2, dar tot contra. Trebuie sa tineti minte directia in care ati impaturit la faza dinainte. Acum se face in sens invers.
Se mai lasa jumatate de ora.
V-ati plictisit deja?

Si finalul: se intinde aluatul intr-o foaie de aprox.1,5-2 cm. Se decupeaza cu un pahar trecut prin faina. Se cresteaza cu cutiul si se coc in cuptorul incins bine pana se rumenesc.
Pofta buna!

6 comentarii:

violette spunea...

..nu am facut niciodata, pare un pic complicat, dar banuiesc ca sunt tare bune...


o zi frumoasa!

MONI spunea...

Si mie mi s-a parut complicat, dar nu e. Doar ca ia timp destul de mult. Dar merita efortul, sunt foarte bune.

Anonim spunea...

si mama mea facea aceste pogacele. mi-e dor de ele! eu sunt prea lenesa ca sa ma pun sa le fac. cand am pofta, imi cumpar sa ma satur. e bine cand mama face, nu-i asa?

MONI spunea...

Da, e bine cand face mama.
Si cele de cumparat sunt bune, dar parca nu asa de bune ca cele facute acasa.

Anonim spunea...

SI DACA NU AM JUMERE?POT SA FAC NUMAI CU UNTURA?

MONI spunea...

Nu se fac fara jumere. Gustul il da jumerele. Nici nu stiu cum ar iesi numai cu untura.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...