vineri, 29 octombrie 2010

CREMA DE ZAHAR ARS CU MERE SI BISCUITI

Nici nu mai stiu cand am mancat ultima data crema de zahar ars. In copilarie. Bunica mea facea des si asa reusea sa nu ne mai auda gura toata ziua!

Pentru aceasta reteta este nevoie de: 6 oua, 200 gr zahar+6linguri, 1 l lapte, 4 plicuri zahar vanilat,mere si biscuiti.
Eu am facut doar jumatate de portie.
Am inceput cu caramelizarea a 3 linguri de zahar.

Dupa ce s-a topit zaharul, se intinde pe peretii vasului in care se face crema de zahar ars.
Zaharul nu trebuie lasat prea mult la topit pentru ca va avea un gust amar.
Se lasa la racit. Pe cum se va raci, va crapa, dar nu este nici o problema.

Intre timp se bat cu mixerul cele 3 oua.

Se adauga 2 pliculete de zahar vanilat, 100 gr zahar si se mai bate pana se topeste zaharul.

Apoi se adauga laptele(1/2 l lapte).

Peste zaharul caramelizat se pune un rand de felii de mere curatate de coaja

si biscuiti.

Compozitia de lapte se toarna peste biscuiti. Acestia se vor ridica si vor forma baza tortului.
Cand voi mai face aceasta reteta, o sa pun mai multi biscuiti.



Cuptorul se incalzeste foarte bine inainte. Se coace pentru aprox.40 minute.
Se lasa la racit si apoi se rastoarna pe un platou.
Astfel biscuitii vor fi jos, iar merele in partea de sus.

Asa a aratat felia mea.
BUUUUUUNA!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce bine arata!!!!

MONI spunea...

Este si foarte buna.
Dupa cum spuneam si in postare, nu am mancat din copilarie acest desert. Bunica mea il facea cu blat de tort. Dar, sincera sa fiu, de lene, nu am mai facut blat, ci am pus biscuiti. Poate voi incerca si cu blat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...