vineri, 26 noiembrie 2010

PLACINTELE CU BRANZA SI MARAR

Soacra mea face aceste placintele, dar le frige in ulei. Ca sa nu umplu bucataria de miros de ulei ars, le-am bagat in cuptor. Si sunt bune. Intr-adevar, prajite in ulei sunt mai moi, dar si asa au avut succes.

Ingrediente pentru aluat: 500 gr faina, 250 ml lapte, un cub drojdie proaspata, un ou, o lingura ulei, sare, o lingurita de zahar.
Ingrediente pentru umplutura: 300 gr telemea de vaca putin sarata, o legatura de marar, partea verde de la 3 fire de ceapa verde.
Pentru uns: un ou batut.
Drojdia se pune la dospit in laptele putin incalzit. Dupa ce a dospit se amesteca cu faina, oul, o lingura ulei, un praf de sare si o lingurita de zahar. Se framanta bine pana se aluatul nu se mai lipeste de mana. Apoi se lasa la crescut o ora la loc cald.
Intre timp se pregateste umplutura. Telemeaua se da pe razatoarea mare si se amesteca cu mararul si ceapa verde. Se sareaza daca este necesar.
Aluatul sa intinde subtire,in functie de forma dorita pentru placinte. Eu le-am facut dreptunghiuri. Se apasa bine marginile pentru a nu iesi umplutura. Se mai lasa in tava aprox.15 minute, apoi se ung cu ou batut si se coc 45 minute.

A doua zi, impreuna cu o cana de lapte, au constituit micul dejun.

5 comentarii:

Alexandra spunea...

Mai, ma innebunesti! Din frageda copilarie nu am mai mancat asa ceva. La noi in zona le spune pancove. Si prajite le facea si mama mea. Trebuie neaparat sa imi aduc aminte gustul. Am sa le fac.

Anonim spunea...

eu am facut clatite cu aceasta umplutura. cred ca o sa incerc reteta ta. felicitari pentru blog

MONI spunea...

Alexandra, se pare ca esti din zona mea. Si soacra-mea le zice tot pancove. Si mie imi plac mai mult prajite, dar stiu ca nu sunt chiar asa de sanatoase. Si cum vrei sa le faci? Prajite in ulei sau la cuptor?

MONI spunea...

Mie imi place acest amestec de branza cu ceapa verde si marar. Nu am mancat clatite umplute asa, dar cred ca sunt bune. Poate voi incerca.

Alexandra spunea...

Cred ca o se la fac la cuptor de data asta. Pe viitor poate voi face si prajite in ulei. Cred ca fac chiar astazi. presupun ca imi trebuie faina mai buna ca sa creasca aluatul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...